منحصربفردترین ایستگاه های مترو

بلیط هواپیما خرید بلیط هواپیما رزرو بلیط هواپیما سفر گردشگری

منحصربفردترین ایستگاه های مترو

۳۳ بازديد

سفر با قطار که روزگاری نوآوری بزرگی به حساب می آمد ، هنوز هم روش حمل و نقل بسیار مهمی است. این وسیله قدیمی به مسافران فرصتی برای نشستن و استراحت در هنگام سوار شدن در مکان های باورنکردنی و دیدن مناظر جهان ارائه می دهد. به عنوان مسافران قطار ، مردم اغلب با سرعت بالا و بدون نگاه اجمالی به دیوارها یا فضای اطراف خود ، در ایستگاه ها سوار و پیاده می شوند. اما با کار فرصت تماشای زیبایی قطعات زیبا از معماری ایستگاه های منحصربفرد را از آنها می گیرد . البته همه ایستگاه ها خاص و منحصربفرد نیستند ، بنابراین ما لیستی از زیباترین و عجیبترین آنها را به شما ارائه می دهیم. برای تهیه بلیط هواپیما می توانید به سایت سفیران مراجعه فرمایید.

 

ایستگاه گرلیژ ، لیژ بلژیک

گرلیژ ایستگاه اصلی شهر لیژ ، در شرق بلژیک واقع شده است. این ایستگاه مدرن ، با سقف طاقدار فولادی و شیشه ای ، توسط معمار معروف کاتالان سانتیاگو کالاتراوا طراحی شده است.

 

گرنورد ، پاریس فرانسه

این مجموعه باشکوه در منطقه 10 پاریس در سال 1864 افتتاح شد ، و یکی از قدیمی ترین ایستگاه های ریلی در جهان است که همچنان نیز یکی از شلوغ ترین و شاید باشکوه ترین ایستگاه های مترو اروپا و جهان باشد. این بنا توسط معمار معروف ژاک هیتورف در سال 1861 به سبک نئوکلاسیک مدرن با نمای باشکوهی که توسط مجسمه های مشهور با 23 مجسمه تزئین شده بود ، طراحی شده است و هر کدام مقصدی را که توسط خط ریلی انجام می شود را  نشان می دهد.

 

سائو بنتو ، پورتو پرتغال

ایستگاه سائو بنتو در سال 1896 در شهر پورتو در سواحل شمال غربی پرتغال ساخته شد ، اما ساختمان این مجموعه با معماری فرانسوی که یک صومعه نیز بود ، در سال 1916 به طور رسمی افتتاح شد. حدود 20،000 کاشی با شکوه دیوارهای این ایستگاه را پوشانده است که تمام آنها کار هنرمند فقید خورخه کولاسو است.

 

ایستگاه کانازاوا ، کانازاوا ژاپن

ایستگاه کانازاوا یک ایستگاه بزرگ راه آهن در کانازاوا ،کشور ژاپن است. در ورودی شرقی ایستگاه کانازاوا یک گنبد شیشه ای به نام "گنبد موتناشی (خوش آمدید)" وجود دارد که شبیه یک چتر بزرگ است. در خارج از ایستگاه کانازاوا یک دروازه چوبی به نام تسوزومی مون وجود دارد که طراحی آن بر اساس طبل دستی سنتی است. در سالهای اخیر ، این منطقه با احداث مراکز تجاری خرید بزرگ به یک منطقه شلوغ تبدیل شده است.

 

ایستگاه کراس جنوبی ، ملبورن استرالیا

ایستگاه راه آهن کراس جنوبی مهمترین ترمینال ریلی در ایالت ویکتوریا ، کشور استرالیا است. تمرکز طراحی آن بر پایه سقف های تپه مانند است که کل محل ایستگاه را پوشش می دهد. فرم سقف به عنوان بخشی از پوشش محیطی نقش مهمی را ایفا می کند تا اطمینان حاصل شود که نمادی از معماری پایدار است که در مقابل  آب و هوای گرم خارجی و نیاز داخلی به استخراج گازوئیل و خنک سازی محیط از طریق تهویه طبیعی ایجاد شود.

 

ایستگاه چاتراپاتی شیواجی ، بمبئی هندوستان

ایستگاه چاتراپاتی شیواجی در قلب شهر بمبئی واقع شده و یک ایستگاه راه آهن مربوط به قرن نوزدهم است که به دلیل ترکیب معماری خود از سبک ویکتوریا و ویژگی های سنتی هند بسیار شناخته شده است. این ایستگاه که در سال 1888 ساخته شده است و یادآور بزرگی از هندوستان قبل از استقلال از انگلیس است و هنوز هم یکی از تاریخی ترین بناهای بمبئی به شمار می رود.

 

ترمینال گرند سنترال ، شهر نیویورک

گرند سنترال یکی از مهمترین بناهای تاریخی شهر نیویورک و شلوغ ترین ایستگاه قطار در ایالات متحده آمریکا است که در سال 1913 ساخته شده است. نمای ساختمان که در خیابان چهل و دوم قرار دارد دارای یک طراحی واقعی از بیوکس آرت است ، که طاقهای بزرگ کنار ستونهای آن توسط یک گروه بزرگ مجسمه سازی طراحی شده است .

 

کمسومولسکایا ، مسکو روسیه

ایستگاه مترو کمسومولسکایا زیباترین ایستگاه مترو در مسکو و حتی روسیه است . در زمان ساخت این بنا ، قرار بود طراحی ایستگاه مترو را به عنوان "کاخی برای مردم" ، با سقف های بلند ، ستون های مرمر با سرستون های ظریف در راس ، گچ بری های ظریف ، نقوش برجسته همراه با طلاکاری شده ، برآورده کند.

 

ایستگاه آتوچا ، مادرید اسپانیا

ایستگاه راه آهن آتوچا ، اولین ایستگاه قطار در مادرید و بزرگترین ایستگاه در اسپانیا می باشد . این ایستگاه با ساخت  سازه های فولادی و شیشه ای استثنایی ، همراه با برجسته ترین باغ های گرمسیری یکی از منحصربفرد ترین ایستگاه های مترو در اروپاست.

 

تی سنترال ، استکهلم سوئد

گفته می شود که سیستم مترو استکهلم طولانی ترین نمایشگاه هنری جهان است - 110 کیلومتر (68 مایل). این ایستگاه در سال 1957 افتتاح شد و امروز تنها ایستگاهی است که تمام خطوط مترو را به هم پیوند می زند . تی سنترال پر از آثار هنری است ، در صورتی که به دقت نگاه کنید . علاوه بر نقاشی های بزرگ در پایین زمین ، همه صندلی های آن نیز یک اثر هنری است. اگر به دیوارها نگاه کنید می بینید که چه کاردستی است. انگورهای آبی و نقوش گل که در امتداد دیوارها اجرا می شوند توسط الاف اولوت در سال 1975 طراحی شده اند ، آنها داستانی هیجان انگیز را روایت می کنند که از پیشگامان هنری دهه 1950 تا آزمایشات هنری امروز گسترش می یابد.

 

سنت پانکراس ، لندن انگلیس

ایستگاه سنت پانکراس در سال 1868 افتتاح شد و یکی از عجایب مهندسی ویکتوریا است. این یک شاهکار معماری ویکتوریا و یکی از زیبا ترین ایستگاه های جهان است. امروزه ایستگاه بین المللی سنت پانکراس یکی از بزرگترین مکان های دیدنی در لندن است و به عنوان دروازه ای به اروپا انجام وظیفه می کند. این ایستگاه سالانه توسط 45 میلیون مسافر استفاده می شود.

منحصربفردترین ایستگاه های مترو

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد