گشتی در شهر زیبای استانبول

بلیط هواپیما خرید بلیط هواپیما رزرو بلیط هواپیما سفر گردشگری

گشتی در شهر زیبای استانبول

۴۰ بازديد

در شهری مانند استانبول با بیش از 14 میلیون نفر جمعیت ، تشخیص اینکه چگونه می توانید وقت خود را به بهترین وجه بگذرانید بسیار چالش برانگیز است. توازن مناسب بین گشت و گذار و کشف پیشنهادات و فعالیت های فرهنگی یک شهر موضوعی بسیار مهم است. این مطلب مهمترین جاذبه های استانبول را معرفی می کند تا بتوانید مکانهایی را که بیشتر مورد علاقه شما هستند انتخاب کنید. از این طریق زمان کافی برای پیدا کردن نکات جالب دیگر مانند غذا خوردن در رستوران ها ، کافه ها و بارها ، ملاقات با مردم محلی و دیدن فرهنگ مردم از نزدیک را خواهید داشت. برای تهیه بلیط هواپیما می توانید به سایت سفیران مراجعه فرمایید.

 

مسجد ایاصوفیه

ایاصوفیه در بین سالهای 532 الی 537 میلادی ساخته شده است ، تا سال 1520 بزرگترین کلیسای جامع ارتدکس جهان بود. بیش از 900 سال به عنوان یک کلیسا و بیش از 400 سال به عنوان یک مسجد سلطنتی مورد استفاده قرار گرفته است. در سال 1935 ، توسط آتاتورک ، اولین رئیس جمهور ترکیه به موزه تبدیل شد و همچنان به یک نماد مهم برای مسلمانان و مسیحیان در کشور ترکیه تبدیل گشت. دیوار ها و سقف های این مکان زیبا با سنگ های باشکوه تزئین شده است و در آن نمادهای تاریخی این مکان مقدس منحصر به فرد است ، از جمله سرافیم معروف ، یک فرشته شش بال و نقش دسیس بر روی دیوارهای آن. با بازدید از اینجا ، نقاشی های دیواری رنگی وایکینگ ، یک ستون آرزو ، پنج مقبره متعلق به سلاطین عثمانی و مقبره ملکه صوفیه را خواهید دید. همچنین به دنبال گلی ، گربه ساکن خوش برخوردی باشید که عاشق نوازش بازدید کنندگان است.

 

کاخ توپکاپی

کاخ توپکاپی بزرگترین کاخ ترکیه است و محل اقامت اولیه سلاطین عثمانی بوده است. در دوران امپراطوری عثمانی ، بیش از 4000 سلاطین و امرای نظامی در کنار خانواده هایشان در اینجا اقامت داشتند. در داخل دیوارها بسیاری از آثار مقدس اسلامی به نمایش گذاشته شده است ، همچنین نمایشگاه قهوه هر ساله در ماه ژوئن در این مکان برقرار است که می توانید با فرهنگ و تاریخچه قهوه ترک بیشتر آشنا شوید.

 

مسجد آبی

مسجد سلطان احمد که بیشتر به اسم مسجد آبی شناخته شده است ، نام خود را از کاشی های آبی و محصورکننده که بر روی دیوارهای داخلی مسجد نصب شده است گرفته است. ساخت این بنای عظیم در اوایل قرن 17 در زمان پادشاهی سلطان احمد عثمانی شروع شد. امروزه از این مسجد هم به عنوان یک عبادتگاه استفاده میشود و هم به عنوان یک جاذبه گردشگری محبوب مورد بازدید گردشگران قرار می گیرد.

 

برج دختر

برج دختر یا برج میدن از مهمترین نمادهای این شهر تاریخی است. از لحاظ تاریخی ، این یک فانوس دریایی و برج کنترل بوده است و امروزه مکانی محبوب برای بازدید و لذت بردن از نمای 360 درجه از شهر استانبول و جزایر اطراف آن است. این برج ساختمان کوچکی بر روی جزیره ای در میان تنگه بسفر است و مکانی بسیار معروف در استانبول و ترکیه است.

 

بازار بزرگ استانبول

این بازار یکی از قدیمی ترین بازارهای مسقف و در واقع یکی از بزرگترین بازارهای جهان است. بیش از 60 خیابان باریک که با تاریخ این شهر گره خورده اند ، بیش از 5000 مغازه ، حمام ، مسجد و همچنین کافه ها و رستوران های متنوع در اطراف این بازار وجود دارد. در داخل این بازار می توانید سوغاتی ها و محصولات محلی را مشاهده و تهیه نمایید ، از جمله عتیقه جات ، سکه های قدیمی ، جواهرات ، زیور آلات ، ساعت ، منسوجات و موارد دیگر را می توانید خریداری کنید. این بازار عظیم و منحصربفرد بین 250،000 تا 400،000 بازدید کننده در سال را به خود جذب میکند.

 

برج گالاتا

برج گالاتا که یکی از قدیمی ترین ها بناها در استانبول قلمداد می شود یکی از نمادهای تاریخی و قرون وسطایی شهر استانبول می باشد. یکی از ویژگی های جالب این برج نمای کامل دید افق خصوصا زمان غروب در بالای این برج است. گفته می شود در قرن 17 میلادی یک خلبان با استفاده از بال های مصنوعی از روی این برج به سمت تنگه بسفر پریده است و حدود شش کیلومتر نیز به پرواز خود ادامه داده است. برای دید 360 درجه منظره پانوراما به سمت عرشه برج بروید حدود (51 متر) و تصور کنید که این پرواز چگونه انجام شده است.

 

گشتی در شهر زیبای استانبول

بهترین زمان سفر به استانبول

  • بهترین زمان سفر به استانبول فصل بهار است. چرا که از میزان بارش های فصلی کم شده و هوا طراوت خاصی را به خود می گیرد.
  • فصل تابستان به دلیل تعطیلی مدارس و داشتن فراغت بیشتر توسط مردم این شهر بسیار شلوغ می شود و همینطور شرایط جوی ترکیه هم به نسبت دیگر فصل های سال بسیار گرمتر می شود.
  • در فصل پاییز از قیمت تورهای مربوط به این شهر مبلغ زیادی کاسته می شود و همینطور شرایط جوی بسیارمناسبی هم نیز فراهم در شهر استانبول بنابراین بعد از فصل بهار پاییز بهترین زمان برای سفر به استانبول می باشد.
  • اگر که قصدتان از سفر به شهر استانبول گشت و گذار و تفریح در مناطق توریستی آن است سعی کنید برنامه سفرتان در فصل زمستان نباشد، اما این فصل برای خرید بسیار مناسب است.
منبع: چرب زبان
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد