مکان های تاریخی پربازدید ایران

بلیط هواپیما خرید بلیط هواپیما رزرو بلیط هواپیما سفر گردشگری

مکان های تاریخی پربازدید ایران

۱۱۷ بازديد

جاذبه های گردشگری و مکان های تاریخ  ایران با وجود معماری جذاب و بی نظیر ایرانی انتخاب بسیاری از توریست ها از سراسر جهان می باشد.در ادامه می توانید برای آشنایی بیشتر این مکان های جالب و تاریخی ایران با ما همراه شوید.همچنین شما می توانید برای تهیه بلیط هواپیما به سایت سفیران مراجعه فرمایید.

 

شاه چراغ شیراز

 آرامگاه حضرت میرسید احمد فرزند امام موسی کاظم (ع) معروف به سیدالسادات است که نظر گردشگرانی را که به  شیراز سفر می کنند را به سوی خود نیز  جلب میکند. این مکان تاریخی و ارزشمند متعلق به قرن چهاردهم میباشد و سبک معماری آن به طور تقریبی از سبک آذری تبعیت می کند.کاشی های شیشه ای و براق که از همه جهات نور را بازتاب کرده و فضای خارجی زیارتگاه را احاطه می کنند که تماشاگران رابه محض ورود و بازدید از این مکان متحیر و شگفت زده می کند.

 

تخت جمشید

 یکی از شناخته‌‌شدهترین و پرافتخارترین آثار باستانی ایران است که همه به چنین اثر باشکوه و زیبایی به عنوان مظهر فرهنگ ایرانیان در عصر هخامنشیان میبالند. ساخت تخت جمشید ۵۱۲ سال قبل از میلاد با حدود 125000 مترمربع وسعت و به دستور داریوش اول از پادشاهان بزرگ سلسلهی هخامنشی آغاز شد. این بنا متشکل از کاخهای پادشاهان دوران هخامنشی است که با نام پارسه، پرسهپولیس و پرسپولیس هم شناخته میشود و آیینهای از تاریخ و فرهنگ کهن ایران زمین به شمار میرود که بهعنوان یکی از شاهکارهای معماری زمان خود در سطح جهان ساخته شد.

 

مسجد نصیرالملک شیراز

مسجد نصیر الملک شیراز با شیشه های رنگی و ظریف نور را به طرز اعجاب انگیزی به شکل رنگارنک انعکاس می دهد که این بازی رنگ و نور زیبایی خاصی را در فضای مسجد خلق می کند و به همین دلیل در میان گردشگران طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است. این مسجد زیبا و پر رنگ و نور شیراز به مسجد صورتی معروف بوده که یکی از زیباترین مساجد و جاذبه های دیدنیهای شیراز محسوب می شود.

 

پل خواجوی اصفهان

پل خواجو در سال 1060 هجری قمری و به دستور شاه عباس دوم بر روی زاینده رود بنا نهاده شد. این پل با معماری زیبا و فوق العاده ای که دارد سالانه گردشگران بسیاری را به تماشای خود جذب می کند. درواقع پل خواجو اولین پلی نیست که در این مکان ساخته شده است و قبل از آن در مکان فعلی پل خواجو، پلی با نام حسن بیک وجود داشت که با تخریب آن بر روی خرابههایش این پل را ساختند.

 

سی و سه پل اصفهان

سی و سه پل زیباترین پل اصفهان، با معماری خاص و شگفت انگیز بر روی زاینده رود ساخته شده و فضایی زیبا را برای گردشگران ایجاد کرده است. این پل یک شاهکار هنری است و می توان گفت که نماینگر معماری فوق العاده ایرانی است. نکته جالب اینجاست که این پل با طول ۳۰۰ متر و ۱۴ متر پهنا با اختلاف طولانی ترین پل زاینده رود محسوب می شود و با گذر سالیان دراز از ساخت آن هنوز هم استحکام کافی را دارا می باشد.

 

مسجد امام اصفهان

مسجد امام از مهمترین جاذبههای گردشگری اصفهان و از شاهکارهای معماری دوره صفوی به شمار میرود که پیشتر به‌ نامهای مسجد شاه، مسجد سلطانی‌ جدید و جامعِ عباسی‌ شهرت‌ داشت‌. بنای کنونی در ضلع جنوبی میدان نقش جهان واقع گردیده و از نظر ویژگیهای معماری، تزیینات غنیّ و آثار نفیس دیگر از برجستهترین آثار معماری ایران است. این بنا شاهکاری جاویدان از معماری، کاشیکاری و نجاری در قرن یازدهم هجری است.

 

خانه های تاریخی کاشان

 کاشان را می توان از تاریخی ترین شهرهای ایران دانست که در اصفهان واقع شده است. این شهر تاریخی و زیبا دارای خانه های تاریخی با معماری شگفت انگیز می باشد که بیشتر گردشگران به قصد بازدید از این بناهای زیبا به کاشان سفر میکنند. از معروف ترین این خانه های تاریخی میتوان خانه ی طباطبایی ها، خانه ی عامری ها و خانه ی بروجردی ها را نام برد که شهرت بسیاری در میان گردشگران داخلی و خارجی دارند.

 

زیگورات چغازنبیل

چغازنبیل یکی از زیباترین آثار باستانی ایران است که در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. زیگورات پرستشگاهی است که ایلامیها برای خدایان خود ساخته بودند. زیگورات چغازنبیل سمبل هنر و معماری ایلامی است. این بنای پنج طبقه به شکل مربعی و با صد و پنج متر طول و عرض و 52 متر ارتفاع می باشد که اونتش-نپیریشه شاه ایلام در قرن سیزده پیش از میلاد آنرا ساخته است. این بنا از آجر ساخته شده است و بر روی آجرهای آن نوشته های زیادی به خط ایلامی دیده می شود که بر روی آنها مطالبی تقریبا یکسان نوشته شده است.

 

طاق بستان کرمانشاه

طاق بستان مکانی است که نمی توان کرمانشاه رفت و بدون دیدنش شهر را ترک کرد. طاق بستان دیدنی‌ ترین جای کرمانشاه است، هم برای خود کرمانشاهیها و هم برای مسافران. تصاویر طاق بستان پر شده از انعکاس ایوانها در دریاچه روبه رویش و دیدن این تصویر از نزدیک، به اندازه تماشایش در عکسها میتواند ما را سر ذوق بیاورد و بعد میتوانیم یک راست سراغ تماشای کندهکاریهای دل کوه رفته و یا کمی زیر درختهای محوطه بنشینیم، یا گشتی در غرفههای کوچک صنایع دستی و سوغات بزنیم. روی دیوارهای این ایوان، صحنههایی از تاجگذاری پادشاه ساسانی با حضور اهورامزدا و آناهیتا دیده میشود.

 

کاخ گلستان

 کاخ گلستان در محدوده بازار تهران که حالا با یک بلیط میتوان به داخلش راه پیدا کرد، تاجگذاریهای زیادی را به خود دیده است. احمدشاه، مظفرالدین شاه، رضا شاه و محمدرضا پهلوی در این کاخ تاج پادشاهی را برسر گذاشتند. کاخ گلستان که در میدان ارگ واقع شده است از مکانهای  محبوب تهران است. نام این کاخ به دلیل قرار گرفتن این مجموعه در باغ یا گلستان و وجود باغچهها و خیابان‌‌های دراز با درختان چنار و سرو، گلستان نام گذاری شده است.

 

 

 مکان های تاریخی پربازدید ایران

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد