مکانهای ممنوعه دنیا

بلیط هواپیما خرید بلیط هواپیما رزرو بلیط هواپیما سفر گردشگری

مکانهای ممنوعه دنیا

۱۰۳ بازديد

علیرغم جهانی سازی ، فناوری و پیشرفت های عظیم در حمل و نقل ، هنوز مکانهایی در جهان وجود دارد که به سادگی نمی توانید از آنها بازدید کنید. در حالی که انسانها پا را فراتر از زمین گذاشته اند و سیارات دیگر را نیز کشف کرده اند اما واقعیت این است که برخی از قسمت های سیاره ما هنوز عملاً دست نخورده یا حتی فراموش شده باقی مانده اندمناطقی مانند پایگاه های نظامی که جزئی از اسرار جاسوسی قرار دارند و یا افراد کمی اجازه دسترسی به آنها را دارند ، اما به هر صورت برای بازدید عموم مردم ممنوع میباشند. برای تهیه بلیط هواپیما می توانی به سایت سفیران مراجعه فرمایید.


اتاق شماره 39 ، کره شمالی

 

به گفته روزنامه نگار کلی اولسن ، "اتاق 39 یکی از مخفی ترین سازمان های مخفی دولت در جهان است." اتاق 39 در اواخر دهه 1970 ایجاد شده است. گفته می شود که اتاق 39 در داخل ساختمان حزب کارگران در پیونگ یانگ واقع شده است . اگرچه داده های رسمی زیادی در مورد اتاق به دلیل محرمانه بودن فعالیت های آن موجود نیست ، اما اعتقاد بر این است که صندوق هایی در آنجا وجود دارد که از طریق بنگاه های تجاری  اعم از قانونی و غیرقانونی  با فعالیت های مختلف از جعل تا فروش طلا ، مواد مخدر یا سلاح پر می شودتخمین زده می شود که این شبکه از شرکت های موجود در نقاط مختلف جهان توانسته اند تا 2 میلیارد دلار در سال به کره شمالی کمک کنند. گمانه زنی می شود که اتاق 39 می تواند پشت جعل اسکناس های 100 دلاری "سوپر نوت" صد دلاری باشد که طی دهه ها صادر شده است



اتاق کوکاکولا در ایالت آتلانتا آمریکا

 

دستورالعمل ساخت کوکاکولا یکی از مهمترین اسرار در جهان است و این دستورالعمل در اتاق بزرگ و مخفی دور از چشم دیگران نگهداری میشود. این دستورالعمل که در سال 1886 توسط جان پمبرتون در آتلانتا ساخته شد با وسواس خاصی در این اتاق نگهداری میشود و تا به حال کمتر کسی توانسته به این محل دسترسی داشته باشد. این نوشابه و شرکت در سال 1919 توسط گروهی از سرمایه گذاران به رهبری ارنست وودروف تولید گردید و از سال 1920 از صندوق بانکی در نیویورک برداشته شد و در سال 1925 به بانک این شرکت در آتلانتا منتقل شددر سال 2011 این شرکت تصمیم گرفت دستور العمل معروف ساخت کوکاکولا را به موزه آتلانتا منتقل کند ، اما در حالی که سالانه بسیاری از گردشگران از این مکان بازدید می کنند ، تعداد کم و منحصر به فردی از افرادی هستند که می توانند از درهای این اتاق عبور کنند.


جزیره مار یا کوئیمادا گراند در برزیل

 

این جزیره در حدود 100 کیلومتری ساحل سائوپائولو واقع شده است. ممکن است به نظر برسد که اینجا یک مکان عجیب و غریب باشد  اما واقعیت این است که ده ها سال است که ورود به این مکان به دلیل هجوم مارهای خطرناک و سمی ممنوع اعلام شده و کسی در این مکان سکونت ندارد. بین یک تا پنج مار در هر متر مربع در این جزیره سکونت دارند که تمامی آنها از سمی ترین و خطرناک ترین نوع خود در جهان به شمار میروند. به همین دلیل دولت برزیل بازدید از این جزیره را ممنوع اعلام کرده است.


جزایر سنتینل شمالی ، اندامان و نیکوبار

 

در حالی که بقیه جزایر موجود در این مجمع الجزایر تا حدودی بزرگتر و شناخته شده تر هستند ، شمال سنتینل که پوشش آن پر از مانگرو و مرجان است ، از دسترس عموم خارج شده است . این مکان ممکن است مانند یک بهشت ​​به نظر برسد اما شما نمیتوانید از لبه ساحلی جزیره فراتر بروید. چرا که این جزیره تقریبا دور افتاد فارغ از تاثیرات انسانی دارای ساکنانی است که کاملا جدای از دنیای مدرن امروز به زندگی خود ادامه میدهند و قبایلی که به آنها سنتیسل ها گفته میشود در آنجا زندگی میکنند. در طول تاریخ افرادی که به آنجا سفر داشته اند روایت های تلخی از برخورد خود با بومی ها داشته اند و رفتار خشونت باری با آنها صورت پذیرفته است. به طوری که در سال 2006 قایق دو ماهیگیر که در آن اجساد آنها باقیمانده بود در اطراف این جزیره پیدا شد.  به گفته روزنامه گاردین ، ​​به نظر می رسد یک منطقه محدود چند کیلومتری در این جزیره وجود دارد تا از ورود بازدید کنندگان به این سرزمین جلوگیری کند. سازمان های مردمی زیادی خواستار برخورد با این نوع رفتارها شده اند ، اما تاکنون دولت هند هیچگونه برخوردی با این اتفاقات صورت نداده است.

 

قلعه بنگرا هند

 

این بنای تاریخی بین جیپور و الوار در راجستان هند اکنون ویرانه است که در گذشته محل پادشاهی پر زرق و برق و پرشکوه بوده است. این قلعه توسط حاکم آمبرکچوا برای کوچکترین فرزندش در سال 1573 ساخته شد و به تدریج جمعیت آن کاهش یافت تا اینکه در سال 1783 قحطی شدید ، روستائیان را که هنوز در آنجا زندگی می کردند مجبور به فرار کرد. افسانه های محلی اظهار می دارند که دلیل سقوط پادشاهی این بود که این قلعه نفرین شده استطبق گفته روزنامه تایمز هند ، این مکان به عنوان تنها مکان خالی از سکنه "شناخته شده ثبت شده" در هند است که برای ورود به آنجا مجوز دولتی لازم است تا بتواند قبل از طلوع آفتاب یا بعد از غروب آفتاب وارد آن شوید.اگرچه گفته می شود دلیل این امر بخاطر وجود حیوانات وحشی  شبگرد مانند ببرها و نبود روشنایی در منطقه است ، اما هیچ کس نمی داند چه چیز دیگری می تواند در ویرانه ها در کمین انسانها باشد.

 

جزیره برادران شمالی ، آمریکا

 

هر ساله میلیونها گردشگر از سراسر نیویورک بازدید میکنند ، به جزء یک مکان.  دسترسی به جزیره برادر شمالی بدون مجوز قبلی ممنوع است ، زیرا کلیه ساختمان های آن در وضعیت خطرناک و بسیار وخیم قرار دارند. ساختمان های این مکان در دل طبیعت همچنان در حال فرو ریختن هستند. این منطقه زمانی به عنوان بیمارستان قرطینه کامل بود و کسی حق خروج از آنجا را نداشت. در دهه 1940 میلادی افراد بیمار که دارای بیماری مسری و خطرناک بودند در این مکان نگهداری و قرنطینه میشدند. تمامی کسانی که در آنجا فوت کردند در همانجا نیز دفن میدشدند . از سال 1951  از این مکان به عنوان یک مرکز توانبخشی و نگهداری از معتادان به مواد مخدر استفاده شده استدر سال 1963  جزیره برادر شمالی تبدیل به متروکه شد و به دارایی اداره پارک ها و تفریحات شهر نیویورک تبدیل شد که اکنون این مکان را به عنوان پناهگاه پرندگان وحشی اداره می کند.



دیگو گارسیا ، جزایر تحت مالکیت بریتانیا

 

جزایر دیگو گارسیا واقع شده در بین آفریقای شرقی ، خاورمیانه و آسیای جنوب شرقی ، یک دارایی مهم استراتژیک برای نیروی دریایی ایالات متحده است که یک پایگاه نظامی مهم در آنجا قرار دارد . همچنین مقاله روزنامه گاردین گفته می شود که برخی از مهمترین تجهیزات شناور مخفی سازمان سیا در این منطقه واقع شده است .بنابراین از آن سال تاکنون به غیر از نظامیان آمریکا ، افراد دیگر نمیتوانند پا به این منطقه بگذارند. در طول جنگ سرد ، بریتانیا به مدت50 سال این جزیره را به ایالات متحده اجاره داد اما این جزیره قبل از آن خالی از سکنه شده بود ، بنابراین قبل از اجاره آن ، دولت بریتانیا حدود 2،000 بومی آنجا را اخراج کرد. بین سالهای 1968 تا 1973 ، این ساکنان به اجبار دولت انگلیس به موریس ، سیشل و سایر سرزمین های تحت مالکیت انگلیس منتقل شدنداز آن زمان ساکنان سابق و فرزندان آنان خواستار حق بازگشت به خانه های خود هستند . اجاره دیه گو گارسیا در سال 2016 منقضی شد ، اما دولت انگلیس این قرارداد را برای 20 سال دیگر تمدید کرد.



وایت کلاب ، انگلستان

هنوز هم در جهان مکان های خاصی وجود دارد که دسترسی زنان به آنجا ممنوع است ، معروف ترین آنها وایت کلاب (باشگاه سفید) است که در تاریخ و فرهنگ انگلستان بسیار معروف است. این باشگاه در سال 1693 تأسیس شده است که در خیابان 37 جیمز در پیکادلی واقع شده است ، افراد و اعضاء این باشگاه شامل رهبران سیاسی ، بانکداران ارشد و حتی وارثان تاج و تخت انگلیس میباشندمحدودیت برای ورود زنان به حدی است که تنها ملکه الیزابت تاکنون موفق به ورود به آنجا شده است. طبق گزارش تلگراف ، دیوید کامرون (نخست وزیر سابق انگلیس) در سال 2013 داوطلبانه از عضویت باشگاه  خارج شد و اظهار داشت: "من ناراحت هستم که این باشگاه زنان را به عنوان عضو نمی پذیرداعضاء این باشگاه در سالهای اخیر به 500 نفر کاهش یافته است. گفته میشود که کافی شاپ این باشگاه حدود 200 سال است که بسته نشده است.

 

جزیره سورتسی ، کشور ایسلند

 

جزیره سورتسی در ایسلند درست 55 سال پیش در یک فوران آتشفشانی شکل گرفت . این بدان معنی بود که دانشمندان از این فرصت منحصر به فرد برای مشاهده تولد و تکامل یک اکوسیستم از ابتدا برخوردار بودند. این رویداد جالب دقیقاً همان چیزی است که دسترسی به آنجا را به شدت محدود می کند. این فعالیت در سال 1963 آغاز شد ، هنگامی که فوران شدید آتشفشانی در 32 کیلومتری جنوب ایسلند منجر به تشکیل سورتسی ، یکی از جوانترین جزایر کره زمین شد. به دلیل فرسایش آب و باد ، این جزیره از آن زمان به بعد در حال افول و از بین رفتن است. تحقیقات انجمن های زمین شناسی عمر این جزیره را تا سال 2100 پیش بینی کرده اند. باکتری ها و قارچ ها اولین چیزهایی بودند که به این جزیره رسیدند. پس از آن ، تعداد گونه های جانوری و گیاهی بصورت روزافزون افزایش یافت. طبق اعلام یونسکو ، در حال حاضر تخمین زده می شود که حدود 89 گونه پرنده و 335 بی مهره در این منطقه زندگی می کنند. در حال حاضر فقط محققان قادر به بازدید از این جزیره هستند.

 

 مکانهای ممنوعه دنیا 

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد