عجایب هفتگانه جدید دنیا

بلیط هواپیما خرید بلیط هواپیما رزرو بلیط هواپیما سفر گردشگری

عجایب هفتگانه جدید دنیا

۴۱ بازديد

در سال 2000 یک بنیاد سوئیسی، یک کارزار را برای تعیین هفت عجایب جدید جهان آغاز کرد. با توجه به اینکه لیست اصلی عجایب هفتگانه  200 سال  قبل از میلاد مسیح گردآوری شده بود، به نظر می رسید زمان به روزرسانی باشد. ظاهراً مردم در سراسر جهان موافق بودند، زیرا بیش از 100 میلیون رأی از طریق نظرسنجی در اینترنت ارسال شد. نتایج نهایی که در سال 2007  اعلام شد ، با موافقت  و همچنین برخی از مخالفتها روبرو شد. آیا شما با لیست جدید موافق هستید؟ در ادامه این مقاله با ما همراه شوید تا آنها را به همراه هم بررسی کنیم.برای تهیه بلیط  هواپیما می توانید به سایت سفیران مراجعه فرمایید.

 

 

دیوار بزرگ چین (Great Wall of China)

بزرگ ممکن است یک تفسیر باشد. به نظر می رسد یکی از بزرگترین پروژه های ساخت و ساز در جهان ، دیوار بزرگ چین با حدود (8،850 کیلومتر) طول می باشد. با این حال، یک نظریه چینی ، ادعا  می کند طول آن (21200 کیلومتر) است. کار از 700 سال پیش از میلاد آغاز شد و به مدت 200 سال ادامه یافت. اگرچه یک "دیوار" خوانده می شود اما در واقع دو ساختار موازی طولانی است. علاوه بر این ، برج های نگهبانی و پادگان ها نقطه متصل کننده ای دیوار است. یک نکته نه چندان جالب در مورد دیوار این است که  اگرچه برای جلوگیری از تهاجم و حمله ساخته شده است اما این دیوار تا حد زیادی نتوانسته امنیت واقعی را تأمین کند. در عوض، محققان خاطرنشان کردند که این امر بیشتر به عنوان "تبلیغات سیاسی" عمل میکرده است.

 

چیچن ایتزا (Chichén Itzá)

چیچن ایتزا  اثری از تمدن مایان است که در شبه جزیره یوکاتان در مکزیک واقع شده است که در سده های نهم و دهم میلادی شکوفا شد. در زمان تمدن مایان که به شدت تحت تأثیر تولتکها قرار گرفته بودند، تعدادی بنای مهم مانند معابد ساخته شد. این ساختار در مجموع 365 پله دارد که تعداد روزهای سال خورشیدی را نشان می دهد. در طول فصل بهار و پاییز ، در زمان غروب خورشید ،  سایه هایی بر روی هرم می اندازد که جلوه ای از مار را نشان می دهد که در پله های شمالی حرکت می کند. در پایه های این بنا سر یک مار سنگی مشاهده میشود.

 

پترا (Petra)

شهر باستانی پترا ، در یکی از دورافتاده ترین نقاط اردن ، در میان کوه های ماسه سنگی و صخره ها واقع شده است. گفته می شود که یکی از مکانهایی است که موسی  از آب بیرون آمده است. بعداً ناتاتایان ، یک قبیله عرب ، آن را به پایتخت خود تبدیل کردند و در این مدت رونق گرفت و به یک مرکز مهم تجاری ، به ویژه برای ادویه تبدیل شد. ناتاتایان به وسیله کارگرهای منازل مسکونی ، خانه ها ، معابد و مقبره ها را با سنگ و ماسه ساخته اند. این بنا به مرور زمان با تابش خورشید تغییر رنگ داد. علاوه بر این ، آنها یک سیستم آبی ساخته اند که امکان آبیاری به باغ های خود را بدهند. یک زمین لرزه بزرگ در سال 363 بعد از میلاد خرابی زیادی ایجاد کرد و پس از یک زمین لرزه دیگر در سال 551 رخ داد، که باعث شد پترا به تدریج به متروکه تبدیل شود. اگرچه در سال 1912 مجدداً کشف شد ، اما تا اواخر قرن 20 توسط باستان شناسان مورد توجه واقع نشده بود و همچنان سؤالات بسیاری در مورد این شهر باقی مانده است.

 

ماچو پیچو (Machu Picchu)

این مکان در نزدیکی کوزکو کشور پرو ، در سال 1911 توسط هیرام بینگام کشف شد. این یک دژ مخفی بود که در طول شورش قرن شانزدهم علیه حکومت اسپانیا مورد استفاده قرار گرفت. اگرچه این ادعا بعداً رد شد، اما هدف ماچو پیچو دانشمندان را بهم زده است. برخی دیگر فکر می کنند که احتمالاً این مکان زیارتی بوده است. در سال 2000 یک جرثقیل که برای اهداف تبلیغی استفاده میشد ، سقوط کرد و باعث شد یک بنای تاریخی آسیب ببیند.

 

مجسمه مسیح منجی (Christ the Redeemer)

مجسمه عظیم عیسی مسیح ، در بالای کوه کورکووادو ، در ریودوژانیرو قرار دارد. سرچشمه آن دقیقاً به پس از جنگ جهانی اول ، زمانی که برخی از برزیلی ها از "موج غیر خدا بودن" می ترسیدند می باشد. آنها مجسمه ای را پیشنهاد کردند که در نهایت توسط سیلوا کاستا ، کارلوس اسوالدو و پاول لواندسکی طراحی شد. ساخت آن در سال 1926 آغاز شد و پنج سال بعد به پایان رسید. این بنای تاریخی به ارتفاع 98 متر است و بازوهای آن به زول 28 متر است. این سازه  از بتون  ساخته شده است و تقریباً با شش میلیون کاشی پوشانده شده است. جالبتر از همه، مجسمه اغلب با صاعقه مورد اصابت قرار میگیرد و در سال 2014 نوک انگشت شست عیسی در هنگام طوفان صدمه دید.

 

کولسیوم (Colosseum)

کولسیوم در رم در قرن اول به دستور امپراطور وسپاسیان ساخته شد. این آمفی تئاتر که دارای یک شاهکار مهندسی است ، در اندازه (189 در 156 متر) ساخته شه است و دارای سیستم پیچیده ای از طاق ها میباشد. این بنا توانایی گنجایش 50،000 تماشاگر را داشت که شامل تماشای انواع رویدادها بودند. شاید مهمترین آنها درگیری گلادیاتورها  بود ، اگرچه مردانی که با حیوانات می جنگیدند نیز متداول بود.. طبق برخی برآوردها ، حدود 500،000 نفر در کولوسئوم جان خود را از دست دادند. علاوه بر این ، بسیاری از حیوانات اسیر و سپس در آنجا کشته شدند که طبق گزارش ها ، گونه های خاصی منقرض شدند.

 

تاج محل (Taj Mahal)

 

این مجموعه مقبره در آگرا  هند به عنوان یکی از نمادهای یادبود جهان به حساب می آید و شاید بهترین نمونه معماری مغول باشد. این بنا توسط امپراتور شاه جهان برای پادشاهی همسرش ممتاز معال به عنوان یکی از کاخ هایش ساخته شده است ، او در سال 1631 در آنجا از دنیا رفت و فرزند چهاردهم خود را نیز در آنجا به دنیا آورد. ساخت این مجموعه با 20،000 کاگر حدود 22 سال به طول انجامید.  این سازه شامل یک باغ بیکران با استخر است. مقبره از سنگ مرمر سفید ساخته شده است که در الگوهای هندسی و گلدار دارای سنگهای نیمه قیمتی است. گنبد مرکزی با شکوه آن توسط چهار گنبد کوچکتر احاطه شده است. براساس برخی گزارش ها ، شاه جهان آرزو کرده است که آرامگاه مخصوص خود را از سنگ مرمر سیاه تهیه کند. با این حال ، وی قبل از شروع کار توسط یکی از پسرانش زندانی شد.

 

عجایب هفتگانه جدید دنیا

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد